ОПИСАНИЕ
4 листопада о 17:00 запрошуємо на лекцію художника Андрія Боярова «Львівська фотографія міжвоєнного періоду: периферія в світовому авангарді». Вхід вільний.
В історії українського мистецтва окремим феноменом є мистецтво фотографії у передвоєнному Львові (1920-30-ті роки). Львівська фотографія цього часу є винятковою у своєму багатстві подій, насиченості оригінальними явищами і особистостями, що легко вписуються у світовий контекст. Ця винятковість базується на цікавому протиріччі – з однієї сторони, ніби периферійності Львова до великих європейських центрів, однак порівняльна з мистецьким життям значущих у цій царині метрополій. Тут виникли кілька важливих для світової фотографії як технічних, так і художніх новацій.
Так дагеротипія з’явилася у Львові у той самий рік, що сам винахід у Франції. Згодом саме у Львові на її основі вперше був сконструйований прилад для мікрофотографії. Перший міжнародний фотосалон пройшов практично одночасно з паризьким. У Львові був вперше застосований ефект ізогелії, а передвоєнні досягнення у аерофотографії придалися під час другої світової королівській авіації Великої Британії.
Більшість львівських митців того часу легко вживали мову «міжнародного мистецтва» і у природній спосіб приймали участь у європейському художньому процесі. Друга світова війна принесла трагічні зміни у цей процес і практично повністю зруйнувала місцевий мікрокосмос. Сьогодні можна констатувати велике упущення, що історія львівської фотографії не вписана у сучасний культурний наратив Львова і України загалом, і цією лекцією ми спробуємо трохи пролити світло на цей період і показати доволі різноманітну і неймовірно цікаву мозаїку модерного мистецтва у Львові.
Під час лекції ми поговоримо про таких львівських фотографів і митців першої третини 20 століття як Хенрик Міколяш (Henryk Mikolasch), Францишек Гроер (Franciszek Groer), Марек Влодарський (Marek Włodarski), Александр Кшивоблоцький (Aleksander Krzywobłocki), Вітольд Ромер (Witold Romer) та інших, про тісну взаємодію мистецтва і фотографії цього періоду, і про те, як локальні сучасні митці продовжують певні традиції передвоєнного авангарду.
Андрій Бояров – художник і незалежний куратор у сферах медіа-арту і фотографії. Кілька останніх років ближче досліджує середовище передвоєнних львівських модерністів у ширшому контексті, тяжіння та розриви у стосунку до повоєнного неоавангарду. Автор і куратор виставкового проекту присвяченого цій темі. Працює в форматі медіа-мистецтва. Найстисліше поле його творчої діяльності можна окреслити як "концептуальна фотографія". Свої роботи представляв у персональних та групових виставках у галереях сучасного мистецтва Талліна, Львова, Варшави, Лодзі, Києва, Амстердама, Познані. Більше за посиланням http://openarchive.com.ua/#/579490ac763ee
Дата: 4 листопада
Час: 17:00
Вхід вільний