ОПИСАНИЕ
— Що може бути корисним для нашого сучасника у шрифтах шістнадцятого століття?
— Як виглядав український друкарський шрифт 16-го століття?
— Якими були взаємостосунки антикви, фрактури та кирилиці у ті часи?
— Що відбувалося у той час у шрифтовому мистецтві Франції, Німеччини, Італії, Польщі, Росії?
---------
26 серпня (середа), початок о 19:30
Дизайн-середа Projector, Верхній Вал, 22
Вартість лекції: 150 грн (включає кофе/чай/вай-фай/бібліотеку).
Для участі в лекції, будь-ласка зареєструйтесь:
https://docs.google.com/forms/d/12sokEEXq51k0Yo9d3fTsFcoAMirM24Gfv5iTHhu9GxA/viewform?edit_requested=true
---------
Ігор Дудник — історик мистецтва, дизайнер.
Закінчив факультет художнього конструювання Київського художньо-промислового технікуму, а згодом факультет теорії та історії мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури. 15 років працював у графічному дизайні, зокрема журнальному. Створив свого часу редизайни журналів Кореспондент, Український тиждень, а також Газети по-київськи. Нагороди: перше місце у номінації «Найкращий загальний дизайн журналу» на Третьому Всеукраїнському конкурсі преси-2005, перемога у конкурсах «Обкладинка року» 2006 та 2007 рр. та ін. З 2006 року займається дослідженням шрифтового мистецтва та історією кирилівського шрифту (одна з перший публікацій — «Битва за кирилицю», журнал «Новинар», № 21/2008). Веде блог «Кирилівські читання» (http://cyreading.blogspot.com/). Зараз працює над кандидатською дисертацією «Український друкований шрифт XVI-XVII ст.»
---------
Чи цікава дизайнерові шрифтова історія? Що може бути корисним для нашого сучасника у шрифтах шістнадцятого століття? Справи давно минулих днів, здається, мають мало спільного з нашим сьогоденням та з сучасним графічним дизайном, мистецтвом типографії, шрифтовими рішеннями…
Але якщо подивитися на назви багатьох теперішніх шрифтів: Garamond, Kis, Caslon, Baskerville, Bembo, та ін., ми побачимо, що сучасні варіації комп’ютерних (а раніше металевих) шрифтів, своїми іменами зобов’язані граверам та словолитникам 16-17 століть. Старі шрифти досі копіюються та інтерпретуються багатьма шрифтовими дизайнерами. Але чи вживалися ці шрифти в Україні у часи їх створення? Як виглядав український друкарський шрифт 16-го століття? Що були за шляхи, якими проникало новітнє шрифтове мистецтво в Україну? Якими були взаємостосунки антикви, фрактури та кирилиці у ті часи? Що відбувалося у той час у шрифтовому мистецтві Франції, Німеччини, Італії, Польщі, Росії?
Про шляхи проникнення в Україну шрифтового мистецтва: з Кракова, Москви, Венеції; про перших українських словолитників; про графіку шрифтів острозьких, львівських, віленських та ін. видань XVI століття; про тогочасну технологію виготовлення шрифтів; про західноєвропейські шрифти на наших теренах; про вплив старих шрифтів на нашу сучасність; про все це розповість історик мистецтва Ігор Дудник у лекції «Український друкарський шрифт XVI століття: графіка, технологія, стиль», яка відбудеться у «Проджекторі» 26 серпня, 2015 року.
---------
https://www.facebook.com/prjctrcomua — спільнота дизайн-простору Projector
http://prjctr.com.ua — сайт Проджектора
Дзвоніть із будь-якими питаннями 073 403-12-14.
До зустрічі!